stan!

ohja, idag blir de troligtvis stan med kusin och syster.
vet inte ännu om de blir de, men man kan ju alltid hoppas.
morsan tvingar mig iväg till skolan iallafall, men hon har lovat
att jag ska få va ledig om de blir att fara.
så hoppas att de inte dröjer så länge, så slipper jag måla.
jag och ida håller på med en "tavla" på frivalsveckan,
som vi först kalkerade av i aulan och sen skulle vi måla den.
den är typ hur stor som helst, och vi visste inte att vi skulle måla
den så vi ritade värsta komplicerade bild, och sen fick vi veta
att den skulle målas och sen visas upp för skolan dessutom.
vi var klar igår efter två timmar iallafall, den blev faktiskt gaaanska fin!
när vi väl var klar och så, så kom fröken och sa att vi var tvungen
måla bort de "vita" som var runtomkring, men varken jag eller ida tyckte
att vi borde göra de för att de skulle bli så grilligt. (för mycket färger på en och samma gång)
vi fick sluta en timme tidigare igår ifall vi lovade att fortsätta måla idag,
vad gör man inte för att få sluta tidigare?
nåväl, nu har vi målningen kvar som ska bli av idag.
sen är den väl förmodligen klar, hoppas jag!
tänkte lägga in några bilder, är dålig på att vara aktiv med bilder osv.
när jag skulle flytta över bilderna från mobilen till datorn igår, så
gick de inte.
typiskt, när man väl behöver något gjort så funkar de inte!
ska försöka senare ikväll om de går bättre, isåfall kommer de upp
bilder antingen ikväll eller imorgon bitti beroende på vad jag hinner! :)
nu ska jag kila iväg till skolan, jag skriver ett inlägg ikväll.
ha de bäst,
puss!
/m.hs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0